https://fst.iai-tabah.ac.id/slot-dana/ https://teknik.stahnmpukuturan.ac.id/slot88/ http://diopeni.appdevel.cirebonkota.go.id/slot88/ http://sidara.appdevel.cirebonkota.go.id/slot123/

wykł. Katarzyna Wesołowska

k.wesolowska@amfn.pl

Klawesynistka i pianistka, absolwentka Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie fortepianu prof. Marii Murawskiej oraz w klasie klawesynu prof. Urszuli Bartkiewicz, którą ukończyła, uzyskując dyplom z wyróżnieniem. Doskonaliła swoje umiejętności w zakresie gry na klawesynie, fortepianie oraz fortepianie historycznym na warsztatach i kursach mistrzowskich w kraju i za granicą pod kierunkiem wybitnych specjalistów, takich jak: Katarzyna Drogosz, Gerard Fauth, Martin Gester, Geoffrey Govier, Alexander von Heissen, Tobias Koch, Robert Levin, Nicholas Parle, Elam Rotem, Andreas Staier, Elżbieta Stefańska, Marek Toporowski, Mikhail Voskresenski, Barbara Maria Willi, Dina Yoffe, Aline Zylberajch. Jest także absolwentką Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie – uzyskała dyplom licencjacki na Wydziale Scenografii.

Jest stypendystką następujących programów stypendialnych: Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Młoda Polska na realizację zadania Nagranie i wydanie solowej płyty klawesynowej z muzyką współczesną polskich kompozytorów, Prezydenta Miasta Bydgoszczy dla osób zajmujących się twórczością artystyczną i upowszechnianiem kultury na realizację projektu Klawesyn, pianoforte, fortepian – recital na trzech instrumentach historycznych (zrealizowanego w Pałacu Nowym w Ostromecku we współpracy z Kolekcją Zabytkowych Fortepianów im. Andrzeja Szwalbego) oraz Prezydenta Miasta Szczecina.

W 2023 wykonała solowy recital klawesynowy w ramach 66. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień. Występowała jako solistka podczas festiwali: Nowa Muzyka, Toruński Festiwal Nauki i Sztuki, Festiwal Muzyki Cichej, Generator Nadziei. W swoim dorobku ma także prawykonania utworów muzyki współczesnej.

Czerpiąc ze swojego doświadczenia jako scenograf, chętnie angażuje się w projekty interdyscyplinarne, łączące muzykę, teatr i sztuki wizualne. Nagrywała dla Polskiego Radia muzykę do słuchowisk i udzielała konsultacji pianistycznych do filmu Śniegu już nigdy nie będzie (reż. M. Szumowska), wykonywała także muzykę do spektakli teatralnych. Jako pianistka i scenograf jednocześnie zrealizowała swój autorski projekt Koncert-Instalacja „Polifonie/Poliwizje” w Ośrodku Praktyk Teatralnych Gardzienice (w ramach Festiwalu Generator Nadziei) – przedsięwzięcie jednoczące warstwę muzyczną i wizualną poprzez wykonanie muzyki J.S. Bacha w stworzonej przez siebie przestrzeni scenograficznej.

Od 2022 jest wykładowczynią Letnich Kursów Metodycznych Muzyki Dawnej w Warszawie.

Harpsichordist and pianist, a graduate of the Feliks Nowowiejski Academy of Music in Bydgoszcz, where she studied piano under Prof. Maria Murawska and harpsichord under Prof. Urszula Bartkiewicz, earning her diploma with distinction. She has honed her skills in harpsichord, piano, and historical piano performance at workshops and masterclasses both in Poland and abroad, under the guidance of renowned specialists such as Katarzyna Drogosz, Gerard Fauth, Martin Gester, Geoffrey Govier, Alexander von Heissen, Tobias Koch, Robert Levin, Nicholas Parle, Elam Rotem, Andreas Staier, Elżbieta Stefańska, Marek Toporowski, Mikhail Voskresenski, Barbara Maria Willi, Dina Yoffe, and Aline Zylberajch.
She is also a graduate of the Academy of Fine Arts in Warsaw, where she earned a bachelor’s degree from the Faculty of Stage Design.
She has been a recipient of several prestigious scholarships, including the „Młoda Polska” scholarship from the Polish Minister of Culture and National Heritage for the recording and release of a solo harpsichord album featuring contemporary Polish composers, a scholarship from the Mayor of Bydgoszcz for artists and cultural promoters, supporting the project Harpsichord, Pianoforte, Piano – A Recital on Three Historical Instruments (realized at the Nowy Palace in Ostromecko in collaboration with the Andrzej Szwalbe Collection of Historical Pianos), a scholarship from the Mayor of Szczecin.
In 2023, she performed a solo harpsichord recital at the 66th Warsaw Autumn International Festival of Contemporary Music. She has also performed as a soloist at festivals such as Nowa Muzyka, Toruń Festival of Science and Art, Festival of Silent Music, and Generator of Hope. Her repertoire includes premieres of contemporary music compositions.
Drawing on her experience as a stage designer, she eagerly engages in interdisciplinary projects that combine music, theater, and visual arts. She has recorded music for Polish Radio dramas, provided piano consultations for the film Never Gonna Snow Again (dir. M. Szumowska), and performed music for theater productions. As both a pianist and a stage designer, she created her own project, Concert-Installation „Polyphonies/Polyvisions”, at the Gardzienice Center for Theater Practices (as part of the Generator of Hope Festival)—a venture integrating music and visual arts by performing J.S. Bach’s works within a scenographic space designed by herself.
Since 2022, she has been a lecturer at the Early Music Methodical Summer Courses in Warsaw.

slot 88