Do udziału w programie Erasmus+ uprawnieni są pracownicy Akademii Muzycznej w Bydgoszczy będący obywatelami 27 krajów Unii Europejskiej oraz trzech krajów Europejskiego Obszaru Gospodarczego: Islandii, Liechtensteinu i Norwegii, a także osoby posiadające kartę stałego pobytu lub status uchodźcy w jednym z tych krajów.
Nauczyciele akademiccy oraz pracownicy Akademii Muzycznej mogą wyjechać do zagranicznej uczelni posiadającej Kartę Erasmusa i podpisaną umowę bilateralną z naszą Akademią, dotyczącą wymiany kadry naukowo-dydaktycznej. Wyjazdy te odbywają się w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych (wykładów, seminariów, warsztatów) lub odbycia szkolenia w ramach programu Erasmus+.
Pobyt w uczelni zagranicznej musi zostać zrealizowany między 1 października danego roku a 30 września roku kolejnego i może trwać od kilku dni do maksymalnie 6 tygodni.
Jeśli pobyt trwa jeden tydzień lub krócej, nauczyciel zobowiązany jest przeprowadzić co najmniej 8 godzin zajęć dydaktycznych.
Zgłoszenie chęci wyjazdu w ramach Programu Erasmus+ wykładowca lub pracownik Akademii Muzycznej w Bydgoszczy kieruje do Uczelnianego Koordynatora Programu Erasmus+ lub do Prorektora ds. Współpracy z Zagranicą.
Wykładowcy muszą przedstawić zaproszenia otrzymane od uczelni zagranicznych do prowadzenia wykładów lub masterclass Uczelnianemu Koordynatorowi Programu Erasmus+.
Przed wyjazdem nauczyciel akademicki jest zobowiązany do przygotowania i uzgodnienia planu zajęć dydaktycznych (Teaching Mobility Agreement) lub planu szkolenia (Training Mobility Agreement), który musi zostać zatwierdzony zarówno przez Akademię Muzyczną w Bydgoszczy, jak i uczelnię goszczącą.
Nauczyciele zainteresowani wyjazdami w ramach programu Erasmus+ zobowiązani są do przedłożenia propozycji — planu wykładów, warsztatów lub seminariów, a także CV w języku kraju docelowego lub w języku angielskim, jeśli uczelnia zagraniczna wymaga takiej dokumentacji.
Podczas kwalifikacji wykładowców ubiegających się o wyjazd w ramach programu Erasmus+ brane są pod uwagę: doświadczenie zawodowe, kompetencje językowe oraz liczba wyjazdów danego wykładowcy w ramach programu Erasmus+.
Każdy z wykładowców, któremu przyznano grant, zobowiązany jest niezwłocznie po powrocie z uczelni zagranicznej dostarczyć dokumenty potwierdzające realizację Mobility Agreement oraz wypełnić ankietę online, którą otrzyma automatycznie po powrocie.
Akceptacji i wyboru wykładowców oraz pracowników wyjeżdżających w ramach programu Erasmus+ dokonuje Prorektor ds. Współpracy z Zagranicą wraz z Uczelnianym Koordynatorem Programu Erasmus+.
WNIOSEK O ZAKWALIFIKOWANIE PRACOWNIKA NA WYJAD W RAMACH PROGRAMU ERASMUS +