Studia pierwszego stopnia
Studia drugiego stopnia
NASI ABSOLWENCI
PO UKOŃCZENIU STUDIÓW MAGISTERSKICH ABSOLWENCI MOGĄ ROZWIJAĆ
SWOJĄ KARIERĘ ZAWODOWĄ W SZCZEGÓLNOŚCI POPRZEZ PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI:
ZDOBYTE UMIEJĘTNOŚCI ABSOLWENCI MOGĄ UGRUNTOWAĆ I ROZWINĄĆ
W RAMACH STUDIÓW TRZECIEGO STOPNIA ORAZ POPRZEZ:
TYM SIĘ WYRÓŻNIAMY!
Zapisy na egzaminy wstępne w systemie IRK (w drugiej turze naboru tylko wybrane specjalności – szczegóły po kliknięciu w link):
NASI ABSOLWENCI
PO UKOŃCZENIU STUDIÓW MAGISTERSKICH ABSOLWENCI MOGĄ ROZWIJAĆ
SWOJĄ KARIERĘ ZAWODOWĄ W SZCZEGÓLNOŚCI POPRZEZ PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI:
ZDOBYTE UMIEJĘTNOŚCI ABSOLWENCI MOGĄ UGRUNTOWAĆ I ROZWINĄĆ
W RAMACH STUDIÓW TRZECIEGO STOPNIA ORAZ POPRZEZ:
TYM SIĘ WYRÓŻNIAMY!
Zapisy na egzaminy wstępne w systemie IRK (w drugiej turze naboru tylko wybrane specjalności – szczegóły po kliknięciu w link):
O STUDIACH
Kameralistyka to specjalność przeznaczona dla zespołów (od duetów do kwintetów), na które istnieje oryginalna literatura muzyczna.
Podczas studiów nawiązujemy wiele muzycznych znajomości i nabieramy doświadczenie w różnych składach wykonawczych. Wiele z tych artystycznych przyjaźni okazuje się na tyle ciekawych i perspektywicznych, że chcielibyśmy już podczas studiów skupić się na kameralistyce, zdobywając umiejętności gry zespołowej pod okiem wybitnego pedagoga. Dla takich właśnie zespołów stworzyliśmy tę specjalność. Jeżeli planujecie przygotowywać się na konkursy, chcecie nagrać profesjonalną płytę, zależy wam aby zaistnieć na rynku muzycznym, te studia pomogą rozwinąć wasz potencjał i zainspirują do dalszych artystycznych poszukiwań.
Nasi wykładowcy to m. in.: Piotr Reicher (Kwartet „Camerata”), Katarzyna Kluza, Karalina Orsik-Sauter (Kwartet „Atma”), Andrzej Bauer, Bartłomiej Wezner, Marcin Sikorski.
Zapisy na egzaminy wstępne w systemie IRK:
O STUDIACH
Kameralistyka fortepianowa to specjalność przeznaczona dla pianistów pragnących specjalizować się w grze z innymi instrumentami i zdobyć szeroki repertuar związany z tym obszarem działalności artystycznej.
Wielu artystów dostrzega niekwestionowaną rolę pianisty kameralisty, który stanowi nieocenione wsparcie dla każdego instrumentalisty sięgającego po repertuar utworów z towarzyszeniem fortepianu. Osiągniecie mistrzostwa w tej dziedzinie to przepustka do fascynujących muzycznych kontaktów i interesujących zawodowych perspektyw.
Nasi wykładowcy to specjaliści w wykonawstwie z danymi instrumentami, współpracujący zarówno ze znanymi profesorami, z wybitnymi wykonawcami, jak również oficjalni akompaniatorzy renomowanych konkursów instrumentalnych, m. in. Radosław Kurek, Marcin Sikorski, Bartłomiej Wezner.
Zapisy na egzaminy wstępne w systemie IRK:
O STUDIACH
Współpraca pianisty ze śpiewakiem ma kilka profesjonalnych odsłon. Chcemy wam zaproponować podstawy profesjonalnego coachingu i korepetycji wokalnej. Czym zajmuje się̨ coach wokalny a czym korepetytor? Definicje są̨ różne, choć z wieloma punktami wspólnymi: najważniejsza to bycie zewnętrznym uchem śpiewaka w wielu sytuacjach: indywidualnych prób i spotkań́, ale również̇ podczas prób w operze na etapie prób z dyrygentem i solistami.
To wejście w świat opery, jej historii i librett, podstawy emisji wokalnej i fonetyki czterech głównych operowych jeżyków. To kreowanie interpretacji partii operowej od jej samych początków. To świat teatru operowego i świat głosu ludzkiego. Oferujemy praktyki w Operze Nova w Bydgoszczy i w produkcjach operowych Akademii Muzycznej w Bydgoszczy oraz współpracę z wybitnymi dyrygentami – Maciejem Figasem, Piotrem Wajrakiem, Michałem Dworzyńskim.
Zapisy na egzaminy wstępne w systemie IRK:
Katedra Fortepianu
Kierownik Katedry:
dr hab. Mariusz Klimsiak, prof. ucz.
Członkowie Katedry:
prof. Ewa Pobłocka
prof. Katarzyna Popowa-Zydroń
prof. Maria Murawska
prof. Jarosław Drzewiecki
prof. Małgorzata Furche-Jurczyk
prof. Katarzyna Rajs
dr hab. Piotr Kępiński, prof. ucz.
dr hab. Anna Stempin-Jasnowska, prof. ucz.
dr hab. Agata Nowakowska-Gumiela
dr hab. Paweł Wakarecy
dr hab. Adam Kośmieja
dr Michał Szymanowski
Katedra Kameralistyki Fortepianowej
Kierownik katedry:
dr hab. Bartłomiej Wezner, prof. ucz.
Członkowie Katedry:
dr hab. Bartłomiej Wezner, prof. ucz.
dr hab. Joanna Czapińska, prof. ucz.
dr hab. Radosław Kurek, prof. ucz.
dr hab. Marcin Sikorski, prof. ucz.
dr hab. Magdalena Swatowska, prof. ucz.
dr hab. Grzegorz Mania, prof. ucz.
st. wykł. Maria Kukier-Turkiewicz
st. wykł. Kaja Papierska
wykł. dr Agnieszka Kozło
wykł. dr Rafał Błaszczyk
wykł. Katarzyna Nowaczewska-Manthey
wykł. Jennifer Schroeder
wykł. Rafał Dobrzyński
instr. Jan Bieniasz
instr. Emilia Biskupska
instr. Kacper Żaromski
Współpracownicy Katedry Kameralistyki Fortepianowej:
ad. dr Alicja Tarczykowska
instr. Magdalena Holec
instr. Weronika Sobecka
mgr Tomas Quevedo
mgr Adam Kałduński
mgr Aleksandra Szamocka
Katedra Skrzypiec
Kierownik katedry:
dr hab. Jan Romanowski, prof. ucz.
Członkowie katedry:
prof. Paweł Radziński
prof. Marcin Baranowski
dr hab. Katarzyna Bąkowska, prof. ucz.
dr hab. Avadij Brodski, prof. ucz.
dr hab. Bolesław Siarkiewicz, prof. ucz.
ad. dr Michał Szałach
ad. dr Mariusz Patyra
wykł. dr Aldona Cisewska
wykł. dr Katarzyna Gluza
instr. Monika Orłowska
Katedra Altówki, Wiolonczeli, Kontrabasu i Gitary
Kierownik katedry:
prof. Joanna Krempeć-Kaczor
Członkowie katedry:
Altówka
prof. Piotr Reichert
prof. Lech Bałaban
dr hab. Krzysztof Komendarek-Tymendorf
ad. dr Jadwiga Stanek
as. dr Karalina Orsik
mgr Zbigniew Milewski
Wiolonczela
prof. Andrzej Bauer
prof. Renata Marzec
dr hab. Bartosz Koziak
dr Cecylia Stanecka
dr Magdalena Bojanowicz-Koziak
Kontrabas
prof. Joanna Krempeć-Kaczor
instr. Jan Nowicki
Gitara
prof. Krzysztof Pełech
instr. Marcin Chiliński
Katedra Instrumentów Dętych Blaszanych, Perkusji i Akordeonu
Kierownik Katedry:
prof. Grzegorz Jurczyk
Członkowie Katedry:
Waltornia:
wykł. Wojciech Bryliński
Trąbka:
prof. Roman Gryń
ad. dr Tomasz Gluska
Puzon:
wykł. Paweł Kalicki
Tuba / Eufonium:
mgr Kazimierz Kmieć
Perkusja:
prof. Grzegorz Jurczyk
instr. Bartosz Bielak
Akordeon
prof. Jerzy Kaszuba
dr hab. Stanisław Miłek, prof. ucz.
Katedra Instrumentów Dętych Drewnianych i Harfy
Kierownik katedry:
ad. dr hab. Włodzimierz Spodymek
Członkowie katedry:
Flet:
dr Magda Morus-Fijałkowska
as. Agnieszka Bartoszewicz
Obój:
prof. Krzysztof Wroniszewski
Klarnet:
ad. dr Zenon Kitowski
ad. dr Przemysław Buczek
mgr Konrad Nowakowski
Fagot:
prof. Grzegorz Dąbrowski
Saksofon:
ad. dr hab. Włodzimierz Spodymek
Harfa
as. Małgorzata Komorowska
Katedra Klawesynu, Organów i Muzyki Dawnej
Kierownik katedry:
prof. Urszula Bartkiewicz
Członkowie katedry:
Klawesyn
prof. Urszula Bartkiewicz
dr hab. Dorota Zimna
dr Marek Przywarty
dr Justyna Woś
mgr Katarzyna Wesołowska
Organy
prof. Radosław Marzec
wykł. Szymon Olszański
Flet traverso
mgr Michael Schmidt-Casdorff
mgr Sławomir Drózd
Obój historyczny
mgr Magdalena Karolak
Trąbka naturalna
dr Michał Tyrański
Skrzypce historyczne, altówka historyczna
mgr Daniel Deuter
dr Michał Marcinkowski
dr Marcin Tarnawski
Wiolonczela historyczna
mgr Matthias Bergmann
Viola da gamba
mgr Christian Zincke
Violone
mgr Christian Zincke
dr Łukasz Macioszek
Lutnia
Anton Birula
Anna Kowalska-Birula
Basso continuo
instr. Paweł Pawłowicz
Przejdź na stronę z aktualnymi planami studiów tutaj.