https://fst.iai-tabah.ac.id/slot-dana/ https://teknik.stahnmpukuturan.ac.id/slot88/ http://diopeni.appdevel.cirebonkota.go.id/slot88/ http://sidara.appdevel.cirebonkota.go.id/slot123/

wykł. dr Dorota Nowocień

d.nowocien@amfn.pl

Urodziłam się 29 marca 1985 w Radomiu. Po ukończeniu nauki w Zespole Szkół Elektronicznych im. Boh. Westerplatte w Radomiu (specjalność: urządzenia audiowizualne) oraz w Zespole Szkół Muzycznych im. O. Kolberga w Radomiu (specjalność: skrzypce) rozpoczęłam naukę na Politechnice Warszawskiej na Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa. Rok później studia techniczne zastąpiłam artystycznymi na Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie (obecnie Uniwersytet Muzyczny F. Chopina) jednocześnie na dwóch wydziałach: Edukacji Muzycznej (klasa dyrygentury chóralnej as. D. Zimnickiego) oraz Reżyserii Dźwięku (profil filmowy klasy prof. M. Lewandowskiej i prof. M. Żarneckiego, profil muzyczny klasa prof. A. Lupy), które ukończyłam w 2011 roku obroną pracy magisterskiej pt.„Cyfrowa archiwizacja danych“ (promotor prof. dr hab. inż. Z. Kulka) z wynikiem bardzo dobrym uzyskując tytuł magistra sztuki w dyscyplinie reżyseria dźwięku w filmie i telewizji.

Od czasu studiów związana byłam z Wytwórnią Filmów Dokumentalnych i Fabularnych w Warszawie, gdzie w latach 2007-2012 zajmowałam się głównie nagrywaniem postsynchronów do czołowych polskich produkcji filmowych (m.in. „Katyń“, „Dom zły“,„Różyczka“, „Wojna polsko-ruska“) oraz zgraniem warstwy dźwiękowej w formacie Dolby Digital (m.in. „Galerianki“, „Generał Nil“). W latach 2011-2013 byłam związana z polsko-amerykańską firmą Soundplace sp. z o.o. jako specjalista od rekonstrukcji dźwięku. Obecnie prowadzę własne studio. W kręgu moich zawodowych zainteresowań znajduje się spektrograficzna analiza dźwięku i możliwości jego bezstratnej alteracji.

Pracowałam z najwybitniejszymi reżyserami filmowymi (A. Wajda, J. Bromski, J. Machulski, M. Koterski) jak                            i początkującymi adeptami tej sztuki. Tworzyłam warstwy dźwiękowe dla największych reżyserów dźwięku w filmie, w tym N. Wołk-Łaniewskiego, J. Napieralskiej, M. Wronki, J. Hameli, K. Jastrzębia. Wielokrotnie pracowałam przy nagradzanych za dźwięk produkcjach („Excentrycy”, „Katyń”, „Wojna polsko-ruska”, „Róża”, „Różyczka”). Obecnie współpracuję  z wieloma studiami dźwiękowymi, stacjami telewizyjnymi i instytucjami kulturalnymi.

Jestem finalistką 3. edycji konkursu Soundtrack Cologne w 2006 (wraz z kompozytorem P. Tabakiernikiem) oraz laureatką III nagrody na konkursie nagrań organizowanym przez Audio Engineering Society w 2008 roku (wraz z reżyserem dźwięku W. Lubertowiczem).

Jestem członkiem Motion Pictures Sound Editor Guild (USA), Audio Engineering Society, Stowarzyszenia Filmowców Polskich i Związku Producentów Audiowizualnych.

Od 2015 roku jestem wykładowcą Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy na kierunku Reżyseria Dźwięku prowadząc obecnie przedmiot główny „Reżyseria dźwięku w filmie”.

Od 2016 roku współpracuję przy festiwalu filmowym „Kameralne Lato” w charakterze wykładowcy. W 2016 roku byłam jurorem Konkursu Głównego tego festiwalu.

Mieszkam wraz z rodziną w Radomiu. W wolnych chwilach interesuję się księgowością (jestem członkiem Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, posiadam kwalifikacje III stopnia i prowadzę własne biuro rachunkowe) oraz akwarystyką.

slot 88